Hoe val je met je bedrijf op op Facebook?

Elk succesvol bedrijf heeft tegenwoordig een Facebookpagina. Hierop kan je als bedrijf op een informele manier met je klanten communiceren en zo je merk sterker in de markt zetten. In dit blog lees je welke strategie je bedrijf moet toepassen om op te vallen op Facebook.

Content is king

Ten eerste is het belangrijk om na te denken wat voor posts je op je pagina wil gaan plaatsen. Hou hierbij je doelgroep in gedachte, wat vinden zij interessant en leuk om te zien? Maak je posts niet te lang. Mensen komen namelijk op Facebook om korte berichten te lezen, bijvoorbeeld wanneer ze even 3 minuten op de bus staan te wachten. Ten slotte is het belangrijk om je korte, pakkende content te vergezellen met een ondersteunende video of afbeelding. Naast je boodschap verduidelijken, trekt visueel materiaal ook de aandacht van de lezer en dat juist dat is belangrijk als je op wil vallen tussen die duizenden posts die potentiële klanten iedere dag op Facebook tegenkomen.

Strakke look

Naast de inhoud van je Facebookpagina is het ook belangrijk dat ie er goed uitziet. Het oog wil namelijk ook wat. Zorg daarom dat je een relevante profielfoto en banner hebt. Het is aan te raden om als profielfoto je logo te nemen. Zorg ervoor dat dit een professioneel uitziend logo is. Zorg ervoor dat al je post binnen je huisstijl passen en consistent zijn. Hou dus een standaard kleurenpallet aan en kies een (paar) lettertype(n) die je in al je posts gebruikt.

Steuntje in de rug

Hoewel deze tips wel degelijk helpen, blijkt in de praktijk dat een steuntje in de rug een heleboel kan schelen. Een voorbeeld hiervan is het kopen van Facebook volgers. Hiermee heb je zonder al te veel moeite een boost in het aantal likes op je Facebookpagina!

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *