De 7 meest gemaakte SEO fouten

De meest gemaakte fout in de wereld van SEO is het teveel focussen op één ding. Normaal gesproken deel ik tips, hoe je iets wél moet doen. Maar in dit artikel deel ik tips hoe je het niet moet doen. In dit artikel beschrijf ik de 7 meest gemaakte fouten op het gebied van SEO.

#1 SEO is geen korte termijn marketing

Veel mensen denken dat ze met SEO op korte termijn al resultaten kunnen behalen. In sommige gevallen duurt het inderdaad ook niet lang voor het resultaat gaat opleveren. Dat is echter wel afhankelijk van diverse factoren, waaronder de leeftijd van de website. Maar het is dus over het algemeen niet zo, dat je vandaag een website start en dat je morgen boven in Google staat.

Hoelang het duurt voordat je een top 3 positie te pakken hebt is afhankelijk van een aantal zaken, waaronder concurrentie. Als er veel gezocht wordt op een zoekterm, en er is ook veel concurrentie dan duurt het automatisch langer voor je scoort.

Denken dat SEO een korte termijn strategie is, is dus een van de gemaakte SEO fouten.

#2 Over- optimaliseren

Een andere veel gemaakte fout is het volproppen van een tekst met zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Een aantal jaren geleden werkte dit nog wel, maar anno 2019 is dit echt een no-go en kan dit zelfs een penalty opleveren.  Laat je tekst zo natuurlijk mogelijk overkomen, door een aantal zoektermen, zowel long tail als short tail in de tekst te verwerken.

#3 Snelheid

Voor degene die denkt dat de snelheid van je website geen invloed heeft op de ranking van je website, heeft het mis. Snelheid is één van de belangrijkste factoren, die ervoor moeten zorgen dat je website rankt in Google. Google straft websites die traag laden, door middel van een lagere positie. Het verbeteren van de snelheid van je website is dus van essentieel belang!

#4 Het niet hebben van een sitemap

Mocht je niet weten wat een sitemap is, een sitemap is een bestandje die op je server moet staan. In dit bestandje staat een overzicht van alle pagina’s die op je website staan. De naam sitemap zegt eigenlijk al genoeg. Door middel van de plugin Yoast SEO kun je een sitemap laten aanmaken, een sitemap is voor Google belangrijk, zodat het weet welke pagina’s er geïndexeerd moeten en kunnen worden.

#5 Google Mijn Bedrijf is niet belangrijk

Fout! Google Mijn Bedrijf wordt zelfs nog populairder als Google Search op het moment. Steeds vaker wordt er naar lokale bedrijven gezocht. Het is dus fout om te denken dat Google Mijn Bedrijf niet relevant is voor jou.

#6 Mobielvriendelijkheid

Heb jij nog een website die niet meeschaald op tablet en mobiel? Tijd om daar verandering in te brengen, want ook dit wordt voor Google een steeds belangrijkere factor om jouw positie in Google te bepalen. Sinds Maart vorig jaar hanteert Google ook het algoritme Mobile First, dat wil zeggen dat Google eerst kijkt naar de mobiele versie van jouw website en daarna naar de desktop versie.

#7 En last but not least

Om er vanuit te gaan dat jouw website vanzelf gaat ranken is geen goede gedachte. Om te ranken moet je investeren in goede unieke content, die SEO proof is. Daarnaast is het ook belangrijk om een natuurlijk linkprofiel op te bouwen, dit zorgt tevens voor een goede ranking van het zoekwoord waarop je wilt scoren.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur a dipiscing elit. Vivamus leo ante,

FOLLOW US ON